Nya faktureringsuppgifter!

Den 1 januari 2020 kommer Frentab-koncernen att byta affärssystem vilket medför några förändringar för våra leverantörer. I samband med bytet övergår Frentabs alla bolag till att hantera leverantörsfakturor via Scancloud AB.

Vi vill i första hand ta emot E-faktura och i andra hand PDF-faktura. I sista hand tar vi emot pappersfaktura.
Framöver gäller följande alternativ för att skicka fakturor till Frentabs bolag:

  • E-faktura

    För er som redan idag kan skicka elektroniska fakturor som t.ex. Svefaktura eller via Peppol ber vi er kontakta den e-fakturaoperatör (VAN-operatör) ni anlitar och be dem göra uppsättningen enligt bilaga.

Den GLN (elektroniska adress) vi använder för respektive bolag hittar ni nedan.
VAN-operatör: Scancloud AB

För mer information om e-fakturor och övriga lösningar om hur man skickar elektroniska fakturor till oss, ta kontakt med vår avtalspartner Scancloud på
support@scancloud.se eller 08-232318

  • Mailad PDF-faktura
    Om ni från ert affärssystem kan skicka fakturor som PDF-filer skickar ni dessa till korrekt mailadress för det bolag fakturan avser.

  • Pappersfaktura
    I sista hand tar vi emot pappersfakturor. Om ni från ert affärssystem inte kan skicka E-faktura eller PDF-faktura skickar ni fakturor till den adress för det bolag fakturan avser.

Vi vill också passa på att informera om att alla fakturor till oss MÅSTE innehålla referens, korrekt fakturaadress samt fakturadatum. Vänligen notera att det bara går att skicka fakturor på den nya adressen. Fakturor som saknar fakturainformation enligt bilaga kommer vi att returnera till er med begäran om ny faktura. Påminnelser eller räntekostnader för felaktiga fakturor kommer inte att betalas/godkännas.

Ny fakturaadress måste framgå.
Se leverantörsbrev för respektive bolag.

Fakturadatum måste framgå.
För att korrekt kunna hantera betalningsvillkor utifrån avtalade villkor, MÅSTE fakturadatumet framgå.

Fakturabilagor i korrekt format
PDF-fakturor som skickas via e-mail ska endast innehålla en faktura (inkl.bilagor) per mail. Godkända namn för bifogade bilagor i mail är följande: Bilaga, Specif, Report eller Attach. Tex. Bilaga1234.pdf, Report3456.pdf .

Krav på fakturainformation
Fakturor som saknar någon av nedanstående punkter kommer vi att returnera med begäran om ny faktura.

  • Fakturamottagarens fullständiga namn och adress
  • Fakturadatum
  • Fakturanummer
  • Betalningsvillkor (30 dagar om inget annat avtalats i förväg)
  • Projekt anges med projektnumer enligt angiven beställning
  • Tydlig specifikation av vad fakturan avser (varor, tjänster mm)
  • I referensfältet; fullständigt namn på beställare alternativt av oss angiven referens
  • Fakturabelopp
  • Fakturans momsbelopp och gällande momssats
  • F-skatt
  • Momsregistreringsnummer
  • Betalningsinformation: bankgiro/plusgiro/eventuellt bankkontonummer
  • Leverantörsinformation: namn, adress, organisationsnummer, telefonnummer och e-mailadress
  • Räntor eller övriga kostnader baserade på brister av ovanstående kriterier accepteras inte. Betalningspåminnelser hanteras alltid, men om ovanstående kriterier inte är uppfyllda, accepteras inte eventuella påminnelseavgifter och dylikt.
Våra leverantörsbrev:

Leverantörsbrev Frentab Entreprenad AB
Leverantörsbrev Frentab Återvinning AB

Leverantörsbrev Frentab Maskin AB

Leverantörsbrev Frentab AB

Leverantörsbrev Frentab Fastighetsutveckling AB

Leverantörsbrev Frentab Fastighet AB

Leverantörsbrev Brf Ösby 2 Gustavsberg

Tack för er medverkan i vår utveckling!